close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

זמן להתעורר ולדאוג לקרן הפנסיה שלך

מערכת שורשט כסליו, תשעד12/11/2013

קרן פנסיה היא בעצם תוכנית ביטוח פנסיוני שמבטיחה לעובדים (הן שכירים והן עצמאיים) תשלום כספי חודשי למשך כל החיים

תגיות:

קרן פנסיה היא בעצם תוכנית ביטוח פנסיוני שמבטיחה לעובדים (הן שכירים והן עצמאיים) תשלום כספי חודשי למשך כל החיים, לאחר ההגעה לגיל הפנסיה והפרישה מהעבודה. קרן פנסיה מאפשרת גם תשלום חודשי במקרה של נכות.

חברות במסגרת קרנות פנסיה מאפשרת לעובד לרכוש לעצמו ביטחון כלכלי ולהבטיח הכנסה חודשית קבועה שוטפת גם כאשר כבר לא יוכל להמשיך לעבוד. במקרה שבו העובד הלך לעולמו, תוכנית פנסיה מקיפה מאפשרת העברת הפנסיה שלו לשאירים.

התשלומים לטובת קרן פנסיה
העובד והמעביד מפרישים מדי חודש תשלום לקרן הפנסיה. במקרה של עובד עצמאי, הוא

יהיה כמובן היחיד שיעביר תשלומים לאותה קרן פנסיה שבה בחר).

מבחינת החוק, קרנות פנסיה הן מעין מאגר נכסים שמחזיקה החברה המנהלת בנאמנות לטובת העמיתים בקרן.

המצבים השונים שאותם מכסה קרן פנסיה:

- זקנה – אנשים בגיל הפרישה זכאים ליהנות מכספי קרן הפנסיה שצברו.

- מוות – במקרה שהעובד או הפנסיונר נפטר, הפנסיה תשולם לשאירים.

- נכות – ביטוח מפני אובדן כושר עבודה מבטיח קצבה חודשית לעובד שכושר ההשתכרות שלו נפגע לתקופה ממושכת (אם בשל מחלה או תאונה).

אחריות אישית על הפנסיה שלכם
מדינת ישראל הצעירה יחסית מתמודדת עם תוחלת חיים ארוכה שגרמה לעלייה לא צפויה בעלויות שקשורות לתשלום פנסיה לעובדים רבים שפרשו לגמלאות, זכו לחיים ארוכים וזכאים כעת לקבל פנסיה חודשית.

תוצאה של מצב זה היא שגמלאים מקבלים תשלום חודשי מופחת ממה שציפו. לכן, חשוב שאתם כמבוטחים שעדיין לא הגיעו לגיל פרישה, תתעוררו ותתחילו לדאוג לקרן הפנסיה שלכם.

מה תוכלו לעשות ומה כדאי לבדוק?

ובכן, קודם כל מומלץ להעדיף קרן פנסיה בחברת ביטוח אמינה ויציבה על פני חברה חדשה שעדיין לא הוכיחה את סיכוייה לשרוד.

שנית, מומלץ לעקוב באופן שוטף אחר הביצועים של קרן הפנסיה שלכם, ולעבור לקרן אחרת אם אינכם מרוצים.

באשר לדמי הניהול, תשמחו לדעת שלא מעט אנשים הצליחו להוזיל את דמי הניהול לקרן הפנסיה שלהם. סכומים אלה יכולים להצטבר במשך השנים לסכומים גדולים מאוד. התחילו את מבצע ההוזלה בעריכת השוואה באמצעות סקר שוק.

לפני שאתם בוחרים באחת מאותן קרנות פנסיה בדקו את התשואות של הקרן. אמנם תשואות אלה לא ממש יכולות לנבא את ביצועי הקרן בעתיד, אבל לפחות הן יעניקו לכם מידע יחסית ברור על הדרך בה מתנהלת הקרן.

בכל מקרה מומלץ לא לקחת סיכונים מיותרים בכל מה שקשור להרכב ההשקעות שמבצעת קרן הפנסיה שלכם. אמנם החוק מגביל את אחוז הכספים מקרנות הפנסיה שמושקע במניות, אבל קיים היום מגוון רב של מניות. לכן, כדאי לקבל את מירב המידע לגבי אפיקי ההשקעות שבהם בחרה קרן הפנסיה שלכם, כדי שתוכלו לקבל תמונה אמיתית של רמת הסיכון שמנהלי קרן הפנסיה שלכם נוטלים.

בדיקות אלה כדאי לבצע בכל תקופה וברגע שנראה לכם שקרן הפנסיה שלכם לא מתנהלת בהתאם למה שמתאים לכם או למצבכם, עברו לקרן פנסיה אחרת.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה